OPIS:
Czas trwania: 3 dni
Rodzaj szkolenia: stacjonarne
Dla kogo: dla Komendantów Szczepów oraz instruktorów SK powoływanych do służby na obozach SK na funkcję Komendanta lub Oboźnego . Warunkiem koniecznym uczestnictwa w kursie jest ukończenie Kursu Wychowawców w SK oraz praktyka na obozie SK.
Wiek: powyżej 21 lat
Komendant szkolenia: hm. Agnieszka Chwiłkowska
Miejsce kursu: Katolicki Zespół Szkolno-Przedszkolny ul. Paulińska 14; 50-247 Wrocław
UWAGA ZMIANA TERMINU!
Rozpoczęcie: 22 marca 2024 r. godz. 9.00 (Piątek)
Zakończenie: 24 marca 2024 r. godz. 15.00 (Niedziela)
Zgłoszenia przyjmujemy do 10 marca 2024 r. Warunkiem prowadzenia kursu jest uczestnictwo co najmniej 5 osób.
Dojazd: we własnym zakresie.
Tel. kontaktowe w czasie trwania szkolenia:
Paweł Chwiłkowski: +48 666056448
Wykładowcami i trenerami są instruktorzy Skautów Króla od stopnia Przewodnika.
TEMATY:
Planowanie pracy wychowawczej.
Harmonogram przygotowania obozów.
Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży:
1) podział na grupy z uwzględnieniem zastępów, biegu patrolowego oraz olimpiady
2) wybór samorządu
3) rada kolonii – obozu
4) rozkład dnia
5) rada wychowawców.
Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku, w tym obowiązujące przepisy w zakresie:
1) zdrowia i higieny
2) przejazdu na miejsce wypoczynku
3) trwania wypoczynku
4) przeciwpożarowym
5) korzystania z obszarów wodnych
6) poruszania się po drogach
7) wycieczek i turystyki kwalifikowanej (pieszych, rowerowych, autokarowych, górskich, spływów kajakowych)
8) norm żywienia
9) zasad obsługi urządzeń elektrycznych
10) zasad postępowania w przypadku czynów karalnych popełnianych przez nieletnich oraz wykroczeń i przestępstw popełnianych przez opiekunów
11) pierwszej pomocy z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń udzielania pierwszej pomocy, w tym zestawu do podstawowych zabiegów resuscytacyjnych (m.in. fantom, defibrylator)
Organizacja pracy kierownika wypoczynku z kadrą wypoczynku oraz z pracownikami administracyjnymi, elementy zarządzania kryzysowego.
Zajęcia praktyczne z prowadzenia spotkań kadry obozów.
Prowadzenie dokumentacji wypoczynku (przepisy obowiązujące)
Komputerowe wspomaganie procesem planowania.
Sytuacje konfliktowe na obozie, duszpasterstwo.
UPRAWNIENIA:
W trakcie można zaliczyć kurs kwalifikacyjny na kierownika placówek wypoczynku dla dzieci i młodzieży (warunki: ukończone 18 lat, średnie wykształcenie, predyspozycje do pracy wychowawczej, odpowiednie warunki zdrowotne potwierdzone zaświadczeniem lekarskim oraz zaświadczenie o niekaralności).
Uprawnia do pracy na obozach, biwakach i wyjazdach SK pełniąc funkcje Komendanta lub Oboźnego.
OPŁATY:
Cena: 150 zł (Składka zadaniowa KW imię i nazwisko uczestnika) Uchwałą Komendy Głównej nr 3/IV/2019 z dnia 27.04.2019 r. szkolenia kadry SK w 2019 r. są dofinansowane ze środków ROHiS.
Jeżeli czujecie, że jednak chcecie dofinansować SK można złożyć darowiznę na cele statutowe. Standardowa cena Kursu to 250zł (nie zawiera ceny noclegów).
W cenie: szkolenie, materiały,
Dojazd i wyżywienie we własnym zakresie(!)
Nocleg zapewniony przez organizatorów - należy zabrać swój śpiwór oraz karimatę (można też przywieźć poduszeczkę...).
Dane do wpłat:
Stowarzyszenie Skauci Króla
ul. Starzyńskiego 25, 52-203 Wrocław,
Nr konta: 62 1750 0012 0000 0000 3270 0985
z dopiskiem: "Składka zadaniowa KKiO + imię i nazwisko uczestnika".
Wpłaty można dokonać również na miejscu.
ZGŁOSZENIA:
rejestracja znajduje się tutaj (dane są potrzebne do wystawienia zaświadczenia o ukończeniu kursu)
rejestracja czynna do 10 marca 2024 r.
uczestnicy kursów dodatkowo dostarczają kserokopie: świadectw potwierdzających średnie wykształcenie (lub dyplom ukończenia szkoły wyższej), zaświadczenie lekarskie, zaświadczenie o 3 letnim doświadczeniu w pracy z dziećmi z miejsca pracy, wspólnoty, org. pozarządowej.
wzór zaświadczenia lekarskiego do pobrania tutaj
EKWIPUNEK UCZESTNIKÓW DO ZABRANIA:
Biblia, laptop, notatnik i długopis, śpiwór, karimata (uczestnikom korzystającym z noclegów), mundur SK, inne rzeczy wg uznania i oczywiście dobry humor.
UWAGI:
obowiązuje obecność przez cały czas trwania szkolenia.